O mnie

Moje zdjęcie
Jestem studentką III roku polonistyki Kolegium Nauczycielskiego w Bielsku-Białej. Pragnę podzielić się z Wami moimi refleksjami i doświadczeniami. Może komuś uda się poznać mnie lepiej? Może ta strona pozwoli mi poznać lepiej samą siebie?

poniedziałek, 17 listopada 2008

JAK UCZYĆ UCZENIA SIĘ? JAK UCZYĆ, ŻEBY NA UCZYĆ?

Podczas pierwszego roku studiów w Kolegium Nauczycielskim , miałam możliwość wzięcia udziału w warsztatach:
  • "Jak uczyć uczenia się"
  • "Jak uczyć, żeby nauczyć"

Program obejmował między innymi takie oto zagadnienia jak:

  • warunki uczenia się, temperament dziecka,
  • dobre przygotowanie do egzaminów, strategie uczenia się, czyli sztuka uczenia się
  • techniki poprawy pisania, pomyślnego czytania
  • style charakteru.

Kurs trwał zaledwie kilka godzin, a tyle wartościowych rzeczy można było z niego wynieść.

Dowiedziałam się, że najpierw „musimy zacząć od poznania siebie i własnych możliwości uczenia się, myślenia, zapamiętywania, rozwiązywania problemów i tworzenia”

Co najważniejsze, teraz wiem, że pracując z dziećmi trzeba brać pod uwagę charakter dziecka, jego osobowość, nie wolno wszystkich „wkładać do jednego worka”, jak robi to większość nauczycieli.


Warsztaty były niezwykle interesujące, wniosły wiele zmian w moje przestarzałe strategie uczenia, zaczęłam stosować poznane metody relaksacyjne, które spowodowały, że jestem bardziej wypoczęta, uśmiechnięta i mniej zestresowana.

Brak komentarzy: