- "Jak uczyć uczenia się"
- "Jak uczyć, żeby nauczyć"
Program obejmował między innymi takie oto zagadnienia jak:
- warunki uczenia się, temperament dziecka,
- dobre przygotowanie do egzaminów, strategie uczenia się, czyli sztuka uczenia się
- techniki poprawy pisania, pomyślnego czytania
- style charakteru.
Kurs trwał zaledwie kilka godzin, a tyle wartościowych rzeczy można było z niego wynieść.
Dowiedziałam się, że najpierw „musimy zacząć od poznania siebie i własnych możliwości uczenia się, myślenia, zapamiętywania, rozwiązywania problemów i tworzenia”
Co najważniejsze, teraz wiem, że pracując z dziećmi trzeba brać pod uwagę charakter dziecka, jego osobowość, nie wolno wszystkich „wkładać do jednego worka”, jak robi to większość nauczycieli.
Warsztaty były niezwykle interesujące, wniosły wiele zmian w moje przestarzałe strategie uczenia, zaczęłam stosować poznane metody relaksacyjne, które spowodowały, że jestem bardziej wypoczęta, uśmiechnięta i mniej zestresowana.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz