O mnie

Moje zdjęcie
Jestem studentką III roku polonistyki Kolegium Nauczycielskiego w Bielsku-Białej. Pragnę podzielić się z Wami moimi refleksjami i doświadczeniami. Może komuś uda się poznać mnie lepiej? Może ta strona pozwoli mi poznać lepiej samą siebie?

wtorek, 18 listopada 2008

PRAKTYKI PEDAGOGICZNE

Dużą rolę na studiach polonistycznych odgrywają praktyki pedagogiczne, które rozpoczynają się już na drugim roku. Głównym zadaniem studentów jest metodyczne i praktyczne przygotowanie się do pracy w szkole.
Praktyki zaznajamiają także nas z życiem i problematyką pedagogiczną nauczycieli, a co najwazniejsze pozwalają zdecydować, czy rzeczywiście nadajemy sie do tej pracy.
W ramach studiów mam możliwość odbycia praktyk, które rozpoczeły sie wraz z semestrem czwartym w Szkole podstawowej nr 9 im. Tadeusza Kościuszki w Bielsku - Białej. Tutaj po raz pierwszy zaznajamialismy się z rzeczywistą pracą nauczyciela, a także po raz pierwszy mieliśmy okazję wypróbować swoich sił.
Na głębszą wodę zostaliśmy wysłani podczas wrześniowych praktyk, które samodzielnie musieliśmy sobie zorganizować. Sądzę, że dopiero w tym momencie zdałam sobie sprawę z ogromnej wagi doświadczenia, które mogę zdobyć. Tą ciągłą praktykę odbyłam w Zespole Szkół Podstawowo Gimnazjalnych nr 3 w Kętach. Jestem pod wrażeniem pracy tego zespołu pedagogicznego, który bardzo dobrze dba o swoich wychowanków, ich potrzeby oraz umiejętnie pomaga w rozwiązywaniu problemów, który także pozwolił mi się otworzyć i wykazać.
Obecnie odbywam praktykę śródroczną w Gimnazjum nr 11 im. Jerzego Kukuczki w Bielsku –Białej.

Brak komentarzy: